There’s a gap between
what you sell

what your customers pay for.
Let’s fill it.

The Gaps is a strategy design studio that helps brandsfigure out the essential aspects of their communication to drive business success.

Where’s
the potential gap?

Company believe that customers pay for…
Features
Innovation
Years of Experience
Quality

“What perception to create
for our
brand?”

A gap!

We’ll help
you uncover…

…what your customers are genuinely paying for?

Meanwhile, customers purchase…
Status
Security
Self-fulfillment
Belonging

“This company truly 
gets
me!”

Discover more at

…what your customers are genuinely paying for?

Discover more at

Professionally,
we deliver
insightsclarityguidance

Brands fall into two categories: those that understand the hidden need their product fulfills and those that assume customers choose the objectively “best solution.”

The former has a strategy that enables them to craft spot-on communication – they stand out as unique and drive preference.

The latter focuses on being “better than others” – they get lost among competitors and depend on random sales.

Until consumers see your brand as unique, price will be their main decision factor.

Figuring out how to be associated uniquely to break free from mediocrity’s hold is a job for brand strategy. It’s all about understanding what motivates customers and then making it easy for them to choose you.

The Gaps is here to help you with strategy.
  • +50
    delivered projects

  • 12
    external consultants

  • 110%
    commitment!

We rescue brands from mediocrity.

We provide strategic assistance to brands in 4 ways:

Heads up:
Consider subscribing
to this newsletter.

Each month, we craft terribly long essay on strategy, only readable by the most persistent readers.

[contact-form-7 id=”145″]

The rest feel a painful sense of guilt for putting it off – missing out on valuable insights. Dare to take the plunge?

Our customers testimonials:

  • We wanted to build strategic competencies and not always have to rely on external support. Daniel fully met these expectations – in less than 48 hours, we designed two campaigns, one of which we are launching this year! Working with Daniel not only provided us with new skills but also increased our team’s motivation.

    Agnieszka Bulenda

    Expert National Marketing
    at Fronius Solar Energy

  • Daniel, together with our team, identified communication barriers that prevented the company from achieving its goals. Then he proposed a communication strategy that guides everyday work.

    Alina Sztoch

    CEO Kubota

  • Daniel distinguished himself by his willingness to carefully analyze our needs and the real competitive advantages of our company. He helped us define them and describe them in a clear and transparent way.

    Anna Pstrągowska

    Marketing Manager ASF Premium

  • Thanks to cooperation on brand strategy and communication, we managed to better understand what values are valuable to our customers. It was a great adventure, and thanks to this project we nicely summarized our over 20 years of business activity.

    Damian Szampera

    Member of the Board / GF / CEO Paul Schockemöhle Logistics

  • Daniel cudownie łączy kropki. Z chaosu tworzy spójną, konkretną i uporządkowaną strategię komunikacji. Ponadto ubiera to w świetne “story”, które rezonuje z odbiorcą. To pozwala uniknąć pomyłek, rozjazdu komunikacyjnego oraz przede wszystkim – prowadzi kolejne ruchy (nie tylko marketingowe) jak po szynach.

    Kacper Kostrzewa

    founder w Growpapa

  • Zleciliśmy Danielowi przeprowadzenie badań jakościowych z naszymi najważniejszymi klientami. Chcieliśmy uzyskać insighty, które byłyby pomocne w procesie rebrandingu marki. Dzięki wnioskom z wywiadów, zrozumieliśmy, w którą stronę należy iść! Daniel cechuje się niezwykłą wnikliwością i profesjonalizmem, co znacząco przyczyniło się do jakości zebranych danych.

    Lidia Szypulska

    Expert National Marketing we Fronius Solar Energy

  • Dzięki profesjonalnemu wsparciu, warsztatom i elastycznemu podejściu zrozumieliśmy naszych użytkowników, co zaowocowało spójną strategią komunikacyjną, a skoncentrowanie na celu i otwartość sprawiły, że każda minuta spędzona na wspólnych działaniach była wykorzystana maksymalnie.

    Magda i Robert

    co-founderzy KIS List

  • Współpraca z Danielem uporządkowała nasz proces strategiczny dla klientach, uświadamiając, że nasze poprzednie podejście tak naprawdę… nie było prawdziwą strategią. Jego cenne rady i owocne dyskusje o bieżących projektach znacząco przyczyniły się do naszego rozwoju.

  • Dzięki Danielowi udało się wyłonić prawdziwą misję mojej firmy oraz stworzyć jasny i inspirujący manifest, który stał się prawdziwym rdzeniem marki. Inwestycja w pracę z nim była bez wątpienia warta każdej złotówki. Daniel nie tylko zaoszczędził mi dużo czasu, pomagając mi uporządkować myśli i przekonania, ale także znacząco ułatwił komunikację z klientami.

    Piotr Majkusiak

    Trener Mentalny

  • Daniel completed a research project that included workshops with our international team and interviews with customers. The report he produced helped us communicate more consistently in the marketplace. Daniel’s conclusions helped us to better understand our customers and their needs.

    Piotr Siwek

    Piotr Siwek
    EMEA
    Digital Marketing Director

Strategy
should be
an adventure!

Ready to embark
on this journey?
Contact form:

[contact-form-7 id=”143″]